شماره های پشتیبانی:

02136841532
02136841542

خراب شدن دندان ها در زنان مسن و ارتباط ان با فشار خون بالا

خراب شدن دندان ها در زنان مسن تر و ارتباط ان با فشار خون بالا

این مقاله را در تخفیف کارت سلامت پارسیان دنبال کنید.

مطالعه جدیدی در مجله آمریکایی فشارخون نشان می دهد که زنان یائسه که دچار خرابی دندان شده اند، در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. مطالعات متعدد نشان می دهد که بین بیماری پریودنتال و از دست رفتن دندان با فشار خون بالا، ارتباطی وجود دارد ، اما رابطه هنوز مشخص نشده است.

شرکت کنندگان در مطالعه تعداد 36692 زن یائسه ابتلا به خرابی دندان در ایالات متحده بودند که سالانه از ارزیابی اولیه پریودنتال در سال های 1998 تا 2015 که به فشار خون بالا دچار شده بودند.

این مطالعه در بین زنان یائسه دیده شده است. به طور خاص، این زنان حدود 20 درصد بیشتر از زنان دیگر به فشار خون بالا دچار شده بودند. این تحقیق در میان زنان جوان و کسانی که BMI کمتری دارند، برعکس بود.

دلایل متعددی برای ارتباط مشاهده شده وجود دارد. یک توضیح احتمالی این است که وقتی مردم دندان خود را از دست می دهند، ممکن است رژیم غذایی خود را به غذاهای نرم تر و بیشتر تغییر بدهند. این تغییرات در الگوهای رژیم غذایی ممکن است با افزایش خطر ابتلا به پرفشاری خون همراه باشد. هیچ ارتباطی بین بیماری پریودنتال و پرفشاری خون یافت نشد.

این مطالعه نشان می دهد که زنان مسن یا بعد از یائسگی که دندان های خود را از دست می دهند، ممکن است یک گروه پر خطر در ایجاد فشار خون بالا هستند.

. به همین ترتیب، محققان در این مطالعه معتقدند بهبود بهداشت دهان و دندان در افرادی که در معرض خطر از دست رفتن دندان قرار دارند و همچنین اقدامات پیشگیرانه نظیر نظارت دقیق تر فشار خون، اصلاح رژیم غذایی، فعالیت بدنی و کاهش وزن ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.

یافته ها همچنین نشان می دهد که از دست رفتن دندان ممکن است به عنوان یک علامت هشدار بالینی برای افزایش فشار خون بالا باشد.

این یافته ها نشان می دهد که از دست دادن دندان ممکن است عامل مهمی در توسعه فشار خون بالا باشد

شما می توانید با دریافت تخفیف کارت سلامت پارسیان و مراجعه به مراکز دندانپزشکی معتبر طرف قرارداد موسسه با تخفیف ویژه سلامتی دندان های خود را تضمین کنید و از بیماری فشار خون بالا در امان باشید

 

02188547532

02188547533

آواتار نویسنده

درباره نویسنده

تخفیف کارت سلامت پارسیان ارائه خدمات تخفیف دندانپزشکی و تفریحی رفاهی در تهران و حومه می باشد.

Add Comment0