چطور یک دندانپزشک عمومی می تواند لبخند و سلامت شما را بهبود بخشد

  1. صفحه اصلی
  2. پزشکی
  3. چطور یک دندانپزشک عمومی می تواند لبخند و سلامت شما را بهبود بخشد
چطور یک دندانپزشک عمومی می تواند لبخند و سلامت شما را بهبود بخشد

چطور یک دندانپزشک عمومی می تواند لبخند و سلامت شما را بهبود بخشد

چطور یک دندانپزشک عمومی می تواند لبخند و سلامت شما را بهبود بخشد

سلامت دهان چگونه با سلامت عمومی چه ارتباطی دارد؟

در این مرحله هر چند شما ممکن است تعجب کنید که چگونه یک پر کردن یا تمیز کردن دندان

احتمالا می تواند به سلامت بهتر مرتبط باشد.خوب، واقعا ساده است: بدن شما فقط یک مونتاژ قطعات نیست.

 

همانطور که هر پزشک یا دندانپزشک می تواند به شما بگوید، بدن شما یک سیستم متصل است. و هر عضو همگی وابسته به کل است. به همین دلیل است که باکتری در دهان شما می تواند باعث التهاب و عفونت در سایر ارگان ها و سیستم های داخل بدن شما شود.

نقش باکتری در سلامت دندان و سلامتی

باکتری ها در همه جا هستند ، بسیاری از باکتری های رایج کاملا بی ضرر هستند و بعضی دیگر برای زندگی حیاتی هستند. برای مثال بعضی از انواع باکتری ها برای کمک به هضم مواد غذایی که می خورید ضروری هستند. دیگران آنزیم هایی را تولید می کنند که ویتامین های حیاتی مانند ویتامین K را تولید می کنند که در لخته شدن خون کمک می کند. همه چیز مفید نیست هر چند. بعضی از باکتری ها کاملا خطرناک هستند، باعث بیماری و یا التهاب می شوند.

ت دهان شما توسط یک شبکه پیچیده از رگ های خونی تقویت می شود. این منبع غنی از خون برای سلامت شما حیاتی است، اما همچنین یک باکتری مضر فوق العاده سریع آماده می شود تا بتواند به سایر سیستم های بدن دسترسی پیدا کند. علاوه بر این، رگ های خونی با سلول های اختصاصی به نام سلول های اندوتلیال قرار می گیرند که به نوع خاصی از التهاب آسیب پذیر هستند.

 

ممکن است اینطور به نظر نرسد اما اگر عروق خونی ملتهب شود، آنها متورم می شوند.

این، به نوبه خود مقدار خون را کاهش می دهد که می تواند به مسائل دیگر ارگان ها منجر شود مانند قلب و یا مغز.

این یک دلیل دیگر است که لبخند سالم بیش از زیبایی دندان ها حائز اهمیت است.

مراقبت موثر از دندان ها می تواند از سلامتی شما محافظت کند

خبر خوب این است که بهداشت دهان چیزی است که می تواند بهبود یابد. حتی با انجام اقدامات ساده مانند مسواک زدن حداقل دو بار در روز با خمیر دندان فلوراید، خوردن رژیم غذایی سالم، اجتناب از مصرف دخانیات و بررسی های منظم و تمیز کردن دندان ها می تواند به حفظ لبخند و سلامتی شما کمک کند.

چگونه دندانپزشک عمومی می تواند یک لبخند خیره کننده به شما ببخشد.

دندانپزشک عمومی خوب شامل مراقبت های معمولی نظیر تمیز کردن دندان ها، پر کردن، سیلانت ها و موارد دیگر برای کاهش خطر ابتلا به حفره ها، از دست رفتن دندان و یا بیماری لثه می باشد که می تواند خطر بیماری قلبی و سایر اختلالات جدی را کاهش دهد.

چطور با سیلانت ها می توان لبخند زیبایی داشت.

سیلانت نوعی ماده ی پلاستیکی است که بر روی سطح جونده ی (اکلوزال) دندان های دائمی آسیاب – قرار می گیرد و به حفاظت از آنها در برابر باکتری ها و اسیدهایی که باعث پوسیدگی دندان ها می شوند کمک می کند.

سیلانت دندان، که اغلب به دندان های کودکان اعمال می شود، همچنین می تواند برای بزرگسالان استفاده شود.

سیلانت های پیشرفته دندان لایه ای از حفاظت را با مهر و موم کردن شکاف های طبیعی و مناطق جوش دندان های خود که ذرات غذایی می توانند جمع آوری کنند، فراهم کنید. در حالی که سیلانت ها جای مراقبت روزانه روزانه دندان را نمی گیرند، می توانند راه حلی برای محافظت از دندان های شما و کاهش تعداد پرکننده ها و یا تاج های دندانی که ممکن است در طول عمر خود نیاز داشته باشند، بلند شوید.

تاج های دندانی شکسته را برای زیبایی دندان های خود پر کنید.

تاج های دندانی و پر کردن نه تنها سطح جویدن دندان شکسته یا آسیب دیده را بازیابی می کنند بلکه مانع فیزیکی ایجاد می کنند که به جلوگیری از حمله باکتری ها و آلودگی پالپ ظریف، رگ های خونی، اعصاب و بافت ها در داخل دندان کمک می کند. یک تاج صحیح و یا پرانتز با دقت قرار گرفته کمک می کند تا از دندان هایتان در برابر آسیب های بیشتر، تخريب و از دست رفتن دندان محافظت کند

 

از دست دادن دندان یک اسیب بزرگ و جدی می باشد که از بسیاری مردم از ان غافل هستند. هنگامی که یک دندان از دست رفته است، نه تنها شما برخی از توانایی خود را برای جویدن را از دست می دهید، بلکه توده استخوانی را از دست می دهید. از دست دادن تراکم استخوان ممکن است دهان خود را بیشتر از باکتری های خطرناک، که می تواند به بیماری پریودنتال منجر شود، می دهد. بیماری پریودنتال به بیش از 120 مسئله بهداشتی دیگر شامل بیماری کلیوی، آسم و دیگر موارد مرتبط است.

مراقبت ارام و مقرون به صرفه دندانپزشکی

ممکن است در مورد دندان هایتان خجالت بکشید، و باعث می شود تا چکاپ دندان های خود را کنار بگذارید. شاید شما حتی تجربه دندان مصنوعی در گذشته داشته باشید یا شاید احساس کنید که نمی توانید از چکاپ های دندانپزشکی خوب استفاده کنید

.در تخفیف کارت سلامت پارسیان ما طبیعت پیچیده بهداشت دهان را درک می کنیم

. ما همچنین می دانیم که مراقبت های دندان باید مقرون به صرفه باشد تا همه مردم بتوانند از ان استفاده کنند

 

با ما در تخفیف کارت سلامت پارسیان همراه باشید تا راه های درمانی دندانپزشکی مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار دهیم.

 

02188547532

02188547533

 

آواتار نویسنده

درباره نویسنده

تخفیف کارت سلامت پارسیان ارائه خدمات تخفیف دندانپزشکی و تفریحی رفاهی در تهران و حومه می باشد.

Add Comment0