لوازم ارایش مناسب صورت های اکنه دار و لک دار

  1. صفحه اصلی
  2. پزشکی
  3. لوازم ارایش مناسب صورت های اکنه دار و لک دار
لوازم ارایش مناسب صورت های اکنه دار و لک دار

لوازم ارایش مناسب صورت های اکنه دار و لک دار

بسیاری از خانمهایی که اکنه دارند دربارهٔ لوازم آرایش مردد و سرگردانند. متأسفانه نمیتوان به طور قاطع گفت که این مواد یا آن مواد آرایشی را مصرف نکنند. چون واکنش پوست افراد نسبت به این مواد مختلف است. به هر حال برای ادامه مقاله با تخفیف کارت سلامت پارسیان همراه باشید تا راهنمایی های مختصر را دریافت کنید.

ترکیبهای مختلف لوازم آرایشی

اصلا توصیه نمی شود از مواد آرایشی سنگین استفاده شود. چون نه تنها آکنه را شدیدتر می کند بلکه ممکن است آن را به جاهای دیگر نیز منتشر کند . مصرف انواع مواد بدون چربی برای پوشانیدن جوشها توصیه میشود.چسبهای پوششی (شبیه چسب زخم) که برای تک جوشها به کار می روند در حقیقت نقش آرام بخش دارند و جوشها را بدتر نمی کنند. بعضی از داروهای مخصوصی آکنه شبیه کرمهای آرایشی، رنگین هستند مثل اسکامل ” که نوع خوب آنهاست به شرطی که رنگ آن با رنگ پوست تناسب داشته باشد.

کرمهای شب، کرمهای مرطوب کننده و موارد مشابه

برخی از روغنها و مومهای دارای مواد معدنی مضر هستند. اگر بخواهید آنها را مصرف کنید باید انواع مختلف آن را آزمایش کنید تا مطمئن بشوید که روی آکنهٔ شما اثر بدی نمیگذارند. چون، مطابق قاعده، پوست شما چرب است بهتر است از این نوع مواد استفاده نکنید و اگر در مصرف آن اصرار دارید بهتر است نوع سبک آن را مخلوط با آب به صورت امولسیون مصرف کنید.

کرم های ضد افتاب خیلی چرب

نوعی آکنهٔ مخصوص با جوشهای متورم (پاپول) غیر چرکی در کشورهای اسکاندیناوی در اثر مصرف کرم های ضد آفتاب چرب مشاهده شده است که خیلی زیاد نیست. توصیه میشود که از کرم های ضد آفتاب چرب استفاده نکنید و به جای آن کرمها و محلول های غیر چرب مصرف کنید
مواد ارایش مو
از مصرف روغنهای سنگین، فیکساتورهای چرب پرهیز کنید. این مواد علاوه براین که مو را چرب می کنند ممکن است جوشهایی روی پیشانی به وجود آورند. مصرف این مواد برای کسانی که آکنهٔ جلو پیشانی دارند باعث شدیدتر شدن آن میگردد. در مورد مرطوب کننده ها باید گفت که مصرف آنها نیز مضر هستند به خاطر این که موی مبتلایان به آکنه چرب است.
آواتار نویسنده

درباره نویسنده

تخفیف کارت سلامت پارسیان ارائه خدمات تخفیف دندانپزشکی و تفریحی رفاهی در تهران و حومه می باشد.

Add Comment0